Fakulteta za podiplomski študij

Raziskovalni seminar: Sodobni trendi v skladnji II

Predmet se izvaja v programu:
Podiplomski študijski program Kognitivne znanosti jezika (tretja stopnja)

Cilji in kompetence

Osnovni cilj predmeta je seznaniti študente s najrelevantnejšimi vprašanja sodobne skladnje.

Pridobljene kompetence:

-Sposobnost kritičnega razmišljanja o izbrani jezikoslovni temi in iskanja teoretično relevantnih podatkov.

-Reševanje konkretnih jezikoslovno teoretičnih problemov.

Predavanja so zasnovana kot eno- ali dvo-tedenski intenzivni tečaj.

Pogoji za vključitev v delo oz.
za opravljanje študijskih obveznosti

Uvod v skladnjo

Vsebina

Rezultati sodobnega preučevanja jezika s strani svetovno priznanih jezikoslovcev.

Predvideni študijski rezultati

-Poznavanje aktualnih tem in problem v sodobnji skladnji.

-Poznavanje aktualnih tem in problem v eksperimentalni skladnji.

-Razumevanje razlike v manifestaciji univerzalnih slovničnih načelih v konkretnem jeziku ali jezikovni skupini

-Izkušnje pri delu z tujerodnimi jezikovnimi podatki, tudi z govorci izbranega jezika

Temeljna literatura in viri

Vezana na konkretno vsebino predmeta (članki iz jezikoslovnih znanstvenih revij – Linguistic Inquiry, Natural Language and Linguistic Theory, Lingua, Language, Theoretical Linguistics, The Linguistic Review …).

Načini ocenjevanja

-Aktivna udeležba na predavanjih (50%) -seminarska naloga, vezana na tematiko predmeta (50%). V času trajanja intenzivnega tečaja morajo študenti predstaviti lastne raziskave na tem področju. Pred začetkom intenzivnega seminarja morajo študenti samostojno predelati predlagano literaturo – posamične znanstvene članke, o katerih bodo med časom trajanja predmeta tudi diskutirali.

Reference nosilca

Izredni profesor za področje jezikoslovja na Univerzi v Nišu.

Bibliografija:

1. Arsenijević, Boban. 2013. The for-phrase. Philologia Mediana 4(5): 515-540.

2. Alsina, Alex and Boban Arsenijević. 2012. There is no third face of agreement. Language 88(2): 369-380.

3. Arsenijević, Boban and Wolfram Hinzen. 2012. On the absence of X-within-X-recursion in human grammar. Linguistic Inquiry 43(3): 423-440.

4. Arsenijević, Boban. 2012. Semantic ontology of deadjectival Nominalizations. Recherches Linguistiques de Vincennes 40: 53-72.

5. Arsenijević, Boban. 2011. Serbo-Croatian coordinating conjunctions and the syntax-semantics interface. The Linguistic Review 28(2): 175-206.

Univerzitetna koda predmeta: 3JEZ029

Letnik: 1

Semester: 1-2

Nosilec predmeta:

ECTS: 6

Obseg:

  • Predavanja: 45 ur
  • Samostojno delo: 135 ur

Vrsta predmeta: izbirni

Jeziki: angleški

Metode poučevanja in učenja:
• predavanja • individualno delo pod vodstvom nosilca predmeta. • predstavitve in interpretacija študentovih lastnih raziskav v skupini v seminarski obliki. • diskusija o objavljenih člankih iz izbranih tem