Poslovno-tehniška fakulteta

Strateško vodenje podjetja

Predmet se izvaja v programu:
Študijski program druge stopnje Gospodarski inženiring

Cilji in kompetence

Študentje bodo razvili splošne kompetence:

  • sposobnost analize, sinteze in predvidevanja posledic strateških odločitev,
  • obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov s področja strateškega managementa ter razvoj kritičnega razmišljanja in samokritične presoje,
  • sposobnost uporabe znanj s področja strateškega managementa za razreševanje odprtih zadev v širšem multidisciplinarnem vidiku,
  • sposobnost razlage lastnih stališč in zaključkov, delo v skupini ter strpno sprejemanje in upoštevanje tvornih kritik in pripomb.

Študentje bodo razvili predmetno-specifične kompetence:

  • razumevanje vpliva družbenih, ekonomskih in političnih silnic na snovanje, načrtovanje in izvajanje politike organizacije,
  • razumevanja sprememb, ki jih prinaša proces globalizacije v snovanje, načrtovanje in izvajanje politike organizacije,
  • sposobnost zavzemanja kritičnega stališča do odnosa med posameznimi elementi politike organizacije ter časovnim okvirjem v katerem ti potekajo,
  • sposobnost za razreševanje konkretnih strokovnih problemov s področja strateškega managementa,
  • sposobnost oblikovanja lastnih zaključkov in njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir,
  • sposobnost uporabe kritične analize in sinteze v razreševanju kompleksnih multidisciplinarnih strokovnih in raziskovalnih problemov s področja strateškega managementa.

Pogoji za vključitev v delo oz.
za opravljanje študijskih obveznosti

Poznavanje osnov organizacije in managementa, ekonomsko-poslovnih, pravnih in informacijsko-komunikacijskih ved.

Vsebina

  • Uvod v strateški management
  • Zunanja analiza
  • Notranja analiza
  • Oblikovanje poslovnih strategij
  • Oblikovanje korporacijskih strategij
  • Globalne strategije
  • Izvajanje strategije in strateške spremembe
  • Vodenje in korporacijsko upravljanje
  • Trajnostni razvoj in družbena odgovornost podjetij

Predvideni študijski rezultati

Študent bo:

  • Razumel pomen in vlogo vplivnih udeležencev za uspešnost organizacije;
  • Razumel razliko med različnimi in pogosto nasprotujočimi si šolami strateškega managementa;
  • Razumel pomen dualnosti v različnih vsebinskih in časovnih okvirjih politike organizacije;
  • Znal razlikovati med sredstvi, zmožnostmi in temeljnimi zmožnostmi organizacije
  • Razumel različne pristope k managementu kulture organizacije in način njihove uporabe;
  • Znal snovati poslanstvo in vizijo organizacije in razumel njun pomen za uspešnost organizacije;
  • Znal oblikovati razvojno politiko organizacije na nivoju korporacije, programske enote in poslovne funkcije glede na zunanje okolje in notranje zmožnosti organizacije.
  • Razumel in prepoznaval vzroke za neuspešnost organizacije.

Temeljna literatura in viri

  • Biloslavo, R. (2008), Strateški management in management spreminjanja, (Managerjeva knjižnica). Koper: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management.
  • Burgelman, R.A., Christensen, C.M., Wheelwright, S.C. (2009). Strategic management of technology and innovation. Boston: McGraw-Hill.
  • Markič, M. (2004), Inoviranje procesov: pogoj za odličnost poslovanja. Koper: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management.
  • Pučko, D. (2003), Strateško upravljanje. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Načini ocenjevanja

  • Krajši pisni izdelki
  • Daljši pisni izdelki
  • Javni nastop ali predstavitev
  • Končno ocenjevanje (pisni izpit)

Reference nosilca

Prof. dr. Mirko Markič je redni profesor za področje management.

Univerzitetna koda predmeta: 2GI005

Letnik: 2

Semester: 1

Nosilec predmeta:

Predavatelj:

Asistent:

ECTS: 9

Obseg:

  • Predavanja: 30 ur
  • Vaje: 15 ur
  • Samostojno delo: 180 ur

Vrsta predmeta: obvezni predmet

Jeziki: slovenski

Metode poučevanja in učenja:
predavanja