Objava v ugledni znanstveni reviji Nature Communications

Datum objave: 22. 9. 2015
Novice

Sodelavci Laboratorija za kvantno optiko Univerze v Novi Gorici, pod vodstvom prof. dr. Giovannija De Ninna, so 20. avgusta, skupaj s sodelavci s Sinhrotrona v Trstu, objavili članek v ugledni znanstveni reviji Nature Communications.

Objava v ugledni znanstveni reviji Nature Communications

V prispevku so raziskovalci prvič v celoti karakterizirali, tako v časovni kot v spektralni domeni, femtosekundne svetlobne sunke laserja na proste elektrone (LPE), ki deluje v območju ekstremne ultravijolične svetlobe. V članku prav tako izvemo, kako doseči Fourierovo limito, t.j., kako proizvesti najkrajše možne LPE sunke*, kar predstavlja pomemben korak k razvoju popolnoma novih spektroskopskih metod za karakterizacijo materialov na atomskem nivoju v realnem času.

S pomočjo laserjev na proste elektrone lahko preučujemo biološke sisteme, anorganske materiale, ter spremljamo dinamiko kemijskih reakcij, vse to z nanometrsko prostorsko ter femtosekundno časovno natančnostjo. Kljub temu, da so omenjene naprave na voljo že nekaj časa, pa vse do zdaj ni obstajala metoda, s katero bi lahko natančno izmerili lastnosti proizvedenih sunkov, kot sta časovna dolžina ter faza električnega polja. Raziskovalcem Laboratorija za kvantno optiko je to uspelo skupaj s sodelavci Sinhrotrona v Trstu. Ugotovitve, objavljene v članku (povezava), bodo pomembno prispevale pri analizi ter interpretaciji rezultatov eksperimentov, ki potekajo na LPEju FERMI, ter drugih LPEjih po svetu.

Laboratorij za kvantno optiko je eden izmen najmlajših na Univerzi v Novi Gorici. Kljub temu so sodelavci laboratorija, v sodelovanju z raziskovalci s Sinhrotrona, nanizali vrsto izjemnih dosežkov, ki so bili objavljeni v najuglednejših znanstvenih revijah kot so Nature Communications, Nature Photonics ter Physical Review Letters. Za uspehe laboratorija je med drugim zaslužna tudi mednarodna sestava - vodja laboratorija prihaja iz Firenc (kar je za slovenske razmere precej neobičajno), ter vpetost laboratorija v mednarodne projekte in raziskave.

*pri dani spektralni širini